6 Kasım 2012 Salı

Seo Yapılandırması

Gene ABD resmi istatistiklerine göre, sadece üreticilerin (hizmet sektörü dahil değil) B2B yani firmadan firmaya e-ticaret hacmi sırasıyla 2002 ve 2003' de 752 ve 843 milyar dolar olmuş. Bu rakamlar dikkate alınınca 2004 için, B2B' yi hizmet sektörü de dâhil 1,2 trilyon dolar olarak kabul etmek, makul hatta az bile olabilir. Çünkü hizmet sektörünün tam rakamını tahmin etmek kolay değil.


Japonya ve ABD rakamlarına göre 2004 yılı için, dünya e-ticaret hacmini, 3 trilyon dolar kabul etmek mümkün görünüyor. Bu 3 trilyon dolarlık hacmin %6' sı firmadan son kullanıcıya, %94' ü de firmadan firmaya satışlar. Yani dünya B2C satışları yaklaşık 200 milyar dolar, kalanı 2,800 milyar dolar (2,8 trilyon dolar ) ise B2B olanlar.


B2B, B2C' nin neredeyse 15 katı. Pastanın büyüğü B2B yani firmalararası elektronik ticarette, e-ticaret ya da E-iş' le ilgili yatırım yapmak, proje hazırlamak isteniyorsa, öncelikle, B2B işlere yönelmek gerekiyor. Sizden ricam yukarıda verdiğim, dünya e-ticaret hacmi ile ilgili rakamların benim yaptığım makul sayılabilecek varsayımlara ve kabullere dayandığını dikkate alarak değerlendirmeniz. E-ticaret hacmini maksimum seviyeye çıkartmak için seo çalışması gerekmektedir.


Yani, bazı doğruları kabul edip, kendime göre çıkarımlar ve bazı sağlamalar yaptım. Sağduyum asıl rakama çok uzak olmadığımı söylüyor. Bu işle ilgilenenlere/ilgileneceklere fikir vermesi açısından faydalı bulduğumdan yazıya koyma ihtiyacı duydum.


Şimdi gelelim Bankalar Birliğinin (TBB) web sitelerinde yayınladıkları istatistikleri analiz etmeye. Ama burada anlamadığım bazı hususlar vardı. Özellikle de OnUs denilen ve bankanın kendi sanal POS' undan kendi kredi kartlarıyla yapıldığı belirtilen kalem.


Bu nedenle, önce TBB' ye bir eposta gönderdim. Onlar hemen bir yanıt gönderdiler ve ilgili kurumun kendileri değil BKM yani Bankalararası Kart Merkezi olduğunu bildirdiler.*BKM' ye, OnUs hakkında bilgi almak için iki kere e-posta attım. Bir aydan fazla zaman geçti, ses seda yok Ben de şöyle yapmayı uygun buldum.


Raporlardan, Türkiye 2003 ve 2004 e-ticaret istatistiklerini derledim, topladım, çarptım, böldüm, yüzdesini hesapladım ve yeni bir tablo haline getirdim. İstatistik rakamlarını, kitaptaki diğer rakamlarla mukayese kolay olsun diye hem YTL hem de ABD Doları olarak çıkardım.


Bu tablo, Türkiye' nin resmini görmede size yardımcı olacaktır. Daha da anlaşılır olsun diye, yayınladıkları raporlarla ilgili, BKM'nin web sitesindeki açıklama metnini kitabın arkasına Ekler bölümüne koydum.*Ben size tabloyu ve açıklamalarını verdim. Çok detaylı bir analiz yapmayacağım. Bir kere verileri B2B ve B2C diye ayıramıyorum.*Ancak şunu söyleyebilirim.2004' de Türkiye'nin e-ticaret işlemleri toplam 572 milyon dolar olmuş. Biz 600 milyon dolar diyelim.


Dünya e-ticaret Hacmini 3.000 Milyar dolar (3 Trilyon) ve ABD' ninkini de 1.270 Milyar Dolar (1.27 Trilyon) olarak aldığımızda, Türkiye' nin e-ticareti dünyanın onbinde ikisi ve ABD' nin onbinde beşi gibi.


Yani interneti etkin kullanmada veya sunduğu imkânlardan faydalanmada, ABD' den 3040 kat geride gibi görünüyoruz. Çok üzülmeyelim, Avrupa Birliği bile ABD'nin bilmem kaç kat gerisinde deyip sizi ve kendimi teselli etmek de istemiyorum.*Zaten bu yazıyı yazmamın ana sebebi ABD ile Türkiye arasındaki bu büyük uçurum. Yazıya başlarken bu kadarını ben de beklemiyordum.


Bunun önemini kavramak ve kolları sıvamak gerekiyor. Bunu yapabilecek genç, orta yaşlı, yaşlı beyin gücü var elimizde. Yaş meselesini şunun için belirtiyorum. Bilişimi, interneti hayata geçirmek, etkin kılmak tüm ilgili tarafların aklından faydalanmaktan geçiyor. Sadece program yazmayı bilmek ya da iyi bir grafiker olmak kesinlikle yetmiyor.

Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Copyright @ 2013 Android Uygulama Türkiye.YASAL UYARI: Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan yer sağlayıcı olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu nedenle, sitemiz uyar ve kaldır prensibini benimsemiştir.Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri, altuntech@gmail.com adresinden bize ulaşabilirler. Şikayet üzerine ihlal olduğu düşünülen içerikler incelenip sitemizden kaldırılacaktır.Altuntech

Tema için teşekkürler Templateism | MyBloggerLab